RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci – grupa łączona.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
7.30 – 8.30 Zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe oraz integrujące grupę.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę).
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
Zabawy z językiem angielskim.
Zabawa o wielostronnym ruchu.
8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, mycie rąk.
8.45 – 9.15 Śniadanie – wdrażanie dzieci do samodzielnego jedzenia i kulturalnego zachowania się przy stole.
9.15 – 10.30 Zajęcia dydaktyczne z całą grupą i w małych zespołach z zakresu edukacji społeczno-moralnej, zdrowotnej, ruchowej, przyrodniczej, w zakresie mowy i myślenia, edukacji matematycznej, kulturalno-estetycznej,
muzycznej, technicznej i komunikacyjnej.
10.30 – 11.30 Spacery i wycieczki, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, w parku).
11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu – mycie rąk, nakrywanie do stołu.
11.45 – 12.30 Obiad.
12.30 – 12.50 Relaksacja przy muzyce, słuchanie baśni.
12.50 – 14.00 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek.
Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
14.00 – 14.15 Przygotowanie do podwieczorku.
14.15 – 14.30 Podwieczorek.
14.30 – 16.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich potrzeb. Zabawy w kącikach zainteresowań.
16.00 – 17.00 Zabawy dowolne (grupa łączona).
W ciągu całego dnia zwrócenie szczególnej uwagi na zdrowie i bezpieczeństwo dzieci.